KANALI MARKETINGA I TRGOVINA


Oznaka: 214KMT

Koordinator predmeta: Dr Jelena Končar, redovni profesor

Godina/Semestar: 2/4

Nedeljni fond časova: 2+2

Broj kredita: 6

Cilj predmeta: Izučavanjem ovog predmeta studentima usmerenja Marketing i trgovina se pruža uvid u promene u tradicionalnom odvijanju tokova u trgovini i drugim kanalima marketinga. U procesima globalizacije tržišta i izgradnje novih tržišnih struktura koje nastaju u uslovima primene moderne elektronske tehnologije, intenzivno se menja i sama priroda i područje ekonomske razmene između kupaca i prodavaca. Studenti dobijaju dovoljno informacija, čije apsorbovanje će im omogućiti da i oni, zajedno sa strategijom kanala marketinga, dobiju veći značaj u ostvarivanju odbranjive konkurentske prednosti na globalnom tržištu.

Sadržaj predmeta: Pojam, značaj i funkcije kanala marketinga. Učesnici kanala marketinga. Struktura kanala marketinga. Marketing kanali usluga. Međunarodni kanali marketinga i elektronski kanali marketinga. Okruženje kanala marketinga. Planiranje, dizajniranje i vođenje kanala marketinga. Kooperacija i integracija u kanalima marketinga. Razvoj strategijskog partnerstva i analiza i kontrola kanala marketinga. Institucije i funkcionisanje kanala marketinga u Evropskoj uniji i Republici Srbiji.

Oblici provere znanja:
 ▪ dva testa
 ▪ seminarski rad
 ▪ dva kolokvijuma
 ▪ usmeni ispit.

Potrebna predznanja i uslovi: 113MAR (Principi marketinga).

Jezik izvođenja predmeta: srpski
.