MARKETING TRGOVINSKIH KOMPANIJA


Oznaka: 221MTR

Koordinator predmeta: Dr Vojin Kalinić, redovni profesor

Godina/Semestar: 2/4

Nedeljni fond časova: 2+2

Broj kredita: 6

Cilj predmeta: Studenti smera Trgovina kroz ovaj predmet upoznaju polazne osnove i perspektive marketinga trgovinskih organizacija. To znanje će im omogućiti realno sagledavanje teorijskih aspekata i praktičnu primenu u oblasti trgovine. Ishodište marketinga trgovinskih kompanija počiva u funkcijama i njihovoj efektivnoj i efikasnoj realizaciji. U tu svrhu od izuzetnog su značaja marketing istraživanja, kao informacioni podsistem marketinga trgovinskih organizacija, ali i pouzdana platforma za izbor i kombinaciju instrumenata marketing miksa.

Sadržaj predmeta: Teorijski aspekti trgovinske funkcije, njihovi efekti i marketing trgovinskih kompanija. Politika asortimana robe. Politika dopunskih usluga i kvaliteta proizvoda. Politika trgovačke marke. Politika cena trgovinskih kompanija. Politika lokacije trgovinske kompanije. Politika tržišnih komunikacija i unapređenja prodaje. Politika uređenja prodajnog prostora. Politika izbora i angažovanja radnika u prodaji. Koncipiranja trgovinskog makreting miksa. Vertikalni marketing.

Oblici provere znanja:
 ▪ dve studije slučaja
 ▪ dva kolokvijuma
 ▪ usmeni ispit.

Potrebna predznanja i uslovi: 113MAR (Principi marketinga)

Jezik izvođenja predmeta: srpski