XV Internacionalni Naučni Skup
SM2010
Strategijski menadžment i sistemi podrške 
odlučivanju u strategijskom menadžmentu

     
 

Naslovna     |    SM2010    |    Agenda    

English

 

POZIV



Poštovani prijatelji, drage koleginice i kolege,

dobrodošli u Suboticu i Palić, na Internacionalni Naučni Skup SM 2010 - STRATEGIJSKI MENADŽMENT I SISTEMI PODRŠKE ODLUČIVANJU U STRATEGIJSKOM MENADŽMENTU, koji se po petnaesti put organizuje u ambijentu Palićkog jezera. To je lokacija koja je tokom prethodnih četrnaest godina pružila inspiraciju autorima za uspešan naučno-stručan rad kao i za prijatan odmor, razonodu i druženje. Tradicionalan naučni skup iz godine u godinu okuplja sve više kompetentnih učesnika iz zemlje i inostranstva, posebno univerziteta i fakulteta sa kojima Ekonomski fakultet ima razvijenu i diverzifikovanu saradnju.


Tema skupa
:

 

UČENJE, INOVACIJE I RAST ORGANIZACIJA U KONTEKSTU STRATEGIJSKOG UPRAVLJANJA

 

Sposobnost organizacija za postizanje postavljenih strategiskih ciljeva zavisi, pre svega, od moći organizacije da uči i da se razvija. Inovacija i unapređenje proizvoda, usluga i procesa mogu se postići unapređenim znanjima i umenjima osoblja, nadmoćnom informatičkom tehnologijom i upravljanim procesima organizacije. Ciljevi postavljeni u učenju i razvoja su infrastruktura i pokretači postizanja uspeha, razvoja i rasta. Stoga, da bi organizacija imala moć da postigne ciljeve u rastu i razvoju, mora ulagati u osoblje, sisteme i procedure. U kontekstu perspektive učenja i razvoja četiri glavne kategorije su: (a) moći osoblja, (b) istraživanje i razvoj, (c) motivisanost i zajedničko pregnuće i (d) moći informacionog sistema i komunikacionih tehnologija.

Svaka poslovna aktivnost u bilo kojoj organizaciji se sastoji iz niza procesa, a svima je krajnji cilj stvaranje vrednosti za kupce i ostvarivanje profita za organizaciju, a u cilju razvoja i rasta, odnosno dugoročnog obnavljanja organizacije u kontekstu strategijskog upravljanja. Operativni procesi stvaraju vrednost u kratkom talasu, tako da počinju zahtevom od strane klijenta , a završavaju se isporukom robe i/ili usluge. Proces u kome se istražuju nove ili latentne potrebe kupaca, a potom se stvaraju proizvodi i usluge, za zadovoljenje potreba kupaca, čini proces inovacije. Stoga inovacije predstavljaju jedan od najvažnijih internih procesa za organizaciju i koji se odvijia u dugom talasu stvaranja vrednosti. Danas organizacije stiču konkurentnu prednost na tržištu putem inovativnih proizvoda i usluga i ovi procesi postaju važan deo poslovnog lanca vrednosti, a uspeh se meri konkretnim strategijskim ciljevima i merama njihovih postignuća. Dakle, merenje efikasnosti u organizacijama se sve više vezuje za efektivnost i efikasnost procesa učenja, inovacija, istraživanja i razvoja.

U nadi da ćete svojim radom dati značajan doprinos naučno-stručnom sadržaju skupa, a svojim neposrednim učešćem sadržajima društvenog programa, srdačno Vas pozivamo i očekujemo da razmenimo iskustva, znanje i uz odmor družimo.

 

Predsednik Programskog odbora SM2010
Prof. dr Božidar Leković, dekan Fakulteta
 

 

Početak stranice